سلام خوش آمدید

کار با گچ پاستل

يكشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۵:۲۷ ب.ظ

ببه طور سنتی نقاشی های پاستل بر روی مقواهای فابریانو کشیده می شده است . کار بر روی این نقاشی ها همیشه با این سختی همراه بوده که با هر ضربه ای گچ ها از مقوا جدا می شود . در حال حاضر کارهای پاستل را می توان بر روی مقواهای جیر انجام داد. این مقواها در دو مدل ایرانی و انگلیسی در بازار عرضه می شود. در مدل ایرانی خواب جیر مقوا باعث می شود که گچ بر روی پرز مقوا به خوبی قرار می گیرد و نقاشی بسیار شفاف و با دوام خواهد شد. که بعد از اتمام کار با اسپری فیکساتیو ، نقاشی را بسیار با ثبات خواهیم کرد. مقواهای جیر انگلیسی هم مانند مقوای ایرانی خواب دار است ولی پرزهای روی مقوا خود دارای بافت است و برای کارهایی مانند طرح چهره مناسب نیست. مقواهای انگلیسی برای طرح هایی مانند طرح گل، میوه و حیوانات بسیار مناسب است و نمای بسیار زیبایی به کار خواهد داد.

شاید نقاشی های ترسیم شده با پاستل بسیار زیبا و جالب توجه به نظر برسند، اما استفاده از آن چندان آسان نیست. هنرمندانی که در این زمینه فعالیت مستمر و تجربه کافی دارند، نقاشی های بسیار زیبایی خلق می کنند.

افرادی که هنوز در ابتدای راه نقاشی هستند و به اصطلاح هنوز خبره این کار نشده اند نیز می توانند با تمرین زیاد، نقاشی های درخور توجهی ترسیم کنند. به طور کلی نقاشی و هنر، به تمرین و تکرار مداوم نیاز دارد. پاستل نیز از این قاعده مستثنی نیست.

شما می توانید از پاستل برای کشیدن همه بخش های نقاشی استفاده کنید و یا برای خلق اثری زیبا، آن را در کنار سبک ها و رنگ های مختلف بکار ببرید. بیشتر هنرمندانی که از پاستل استفاده می کنند، اصولاً آن را با سبک های دیگر ادغام می کنند. به طور مثال، برای نقاشی و رنگ آمیزی قسمت های تیره نقاشی خود از پاستل استفاده می کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۸
علی خدایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی